Årsmøde i jægerråd Slagelse 2025
Kim Nøhr Magnussen. Repræsentere Syd-Vestsjællands jagtforening i Slagelse jægerråd.
Dagsorden er ifølge DJ`s vedtægter.
Generalforsamling
- Indsender navn: Lars Kjelgaard
- Sted: Kirke Stillinge Jagtforenings Klubhus, Bildsøvej 211, 4200 Slagelse
- Start dato/tid: 06-02-2025 18:00
- Slut dato/tid: 06-02-2025 00:00:00
- Kontaktperson: Lars Kjelgaard, Formand Danmarks Jægerforbund, Slagelse
- Jægerråd: 0000107 - Slagelse Jægerråd
- Kreds: Kreds 6
- Oprettelsesdato: 15-10-2024
Se Jægerforbundets regler for "Årsmøder i Jægerråd" herunder.
Jægerråds årsmøder
Til årsmøderne i jægerrådene kan du som medlem af Danmarks Jægerforbund komme i direkte dialog med de personer/jagtpolitikere, som er en væsentlig del af det politiske bagland i Jægerforbundet.
En af de oplagte muligheder for at få såvel lokal- som landspolitisk indflydelse er ved at deltage i netop jægerrådenes årsmøder, som afholdes i januar og februar. På jægerrådenes årsmøder kan der fremsættes forslag. Er der flertal for, at der skal arbejdes videre med et konkret forslag, bliver det forelagt til behandling på kredsmødet. Nyder forslaget fremme her, vil det gå videre til endelig politisk behandling på det årlige repræsentantskabsmøde.
På en lang række af årsmøderne er der også deltagelse af det stedlige hovedbestyrelsesmedlem og/eller formanden for den pågældende kreds, hvorfor der vil være god mulighed for at deltage i en dialog med den politiske ledelse om, hvad der generelt sker af politisk aktivitet i forbundet, herunder naturligvis få mere at vide om enkeltsager.
Se de vedhæftede dokumenter for konkrete spørgsmål og tidsplan.
§ 13 Ordinært årsmøde i de enkelte jægerråd
Stk. 1. Ordinært årsmøde holdes senest fire uger inden det ordinære årsmøde i kredsen.
Stk. 2. Indkaldelse med angivelse af dagsorden til årsmødet sker i DJ’s medlemsmagasin eller på DJ’s hjemmeside, og udsendes i mail til de berørte medlemmer, der har oplyst behørig mailadresse under kontaktoplysninger på DJ’s medlemsnet, senest fire uger før mødet.
Stk. 3. Forslag kan fremsættes af bestyrelsen i jægerrådet og af medlemmer, der har bopæl i kommunen eller er medlem af en forening i kommunen.
Kandidater til jægerrådsformand, hovedbestyrelsen, hovedbestyrelsessuppleanter samt forslag, som ønskes behandlet på mødet, og som ikke fremsættes af bestyrelsen i jægerrådet, skal være jægerrådets formand i hænde skriftligt senest tre uger før årsmødet.
Stk. 4. Repræsentanter og suppleanter til repræsentantskabet vælges på jægerrådets årsmøde mellem de fremmødte medlemmer og de, der har indgivet skriftligt ønske om deltagelse uden fysisk tilstedeværelse.
Stk. 5. Er der ikke opstillet mindst en kandidat til formandsposten forud for det ordinære eller ekstraordinære møde, kan der undtagelsesvis opstilles kandidater på mødet.
Stk. 6. Forslag og kandidater skal offentliggøres på DJ’s hjemmeside senest 7 dage før årsmødet.
Stk. 7. Dagsordenen skal som minimum omfatte følgende punkter:
- Valg af dirigent og referent
- Valg af stemmetællere
- Aflæggelse af beretning for jægerrådets virke
- Orientering ved repræsentanten for Grønt Råd og evt. andre fora
- Orientering om bestyrelsens sammensætning
- Valg af formand (kun i valgår)
- Indstilling af op til to kandidater til hovedbestyrelsen og op til to HB-suppleanter (kun i valgår)
- Valg af repræsentanter og suppleanter til repræsentantskabet
- Indkomne forslag ledsaget af motivation
- Eventuelt
Stk. 8. Afstemninger i forbindelse med personvalg - bortset fra valg af dirigent - sker skriftligt, medmindre der kun er opstillet én kandidat. Andre afstemninger sker ved håndsoprækning, medmindre dirigenten eller mindst 1/10 af de fremmødte forlanger skriftlig afstemning.
Stk. 9. Valget/udpegningen træder i kraft efter mødets afslutning.
Stk. 10. Valg af repræsentanter med suppleanter skal meddeles kredsformanden senest 3 uger før kredsens årsmøde. Kan jægerrådet ikke udfylde de tildelte pladser i repræsentantskabet, kan kredsbestyrelsen udpege repræsentanter til de ubesatte pladser.